Μικρότερη Ταχύτητα – Περισσότερη Ασφάλεια. Ο ρόλος των Τοπικών Κοινωνιών είναι σημαντικός


Σε πολύ υψηλά επίπεδα παραμένουν η συχνότητα και η βαρύτητα των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, με αποτέλεσμα ο φόρος αίματος να έχει αποκτήσει διαστάσεις γενοκτονίας. Το πρόβλημα είναι εθνικό και απαιτεί την καλύτερη συνεργασία κοινωνίας, κράτους και τοπικής – περιφερειακής αυτοδιοίκησης για την αντιμετώπιση του.
Δυστυχώς στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας, η ταχύτητα με την οποία κινούνται οι οδηγοί γίνεται αφορμή σοβαρών ατυχημάτων, πολλές φορές μοιραίων για τη ζωή των εμπλεκομένων. Κάθε λίγο μαθαίνουμε ή βλέπουμε και οι ίδιοι νέα περιστατικά, τα οποία αν τα αθροίσουμε δίνουν την εντύπωση ότι ζούμε σε «εμπόλεμη ζώνη»
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι άμεσης και έμμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος πολλοί από τους οποίους μπορεί να μην εμπίπτουν στις τυπικές δημοτικές αρμοδιότητες (π.χ Κ.Ο.Κ-Τροχαία) , αν και η δημοτική αστυνομία διαθέτει  από το νόμο σχετικές δυνατότητες ελέγχου και σε πολλές πόλεις έχουν αναπτυχθεί προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής με δημοτική πρωτοβουλία κ.α.  Αυτό όμως που σίγουρα ένας Δήμος υποχρεούται να κάνει, είναι να προωθήσει  χαμηλού κόστους αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας μέτρα ήπιας κυκλοφορίας και γεωμετρικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Ειδικοί επιστήμονες και φορείς μπορούν όταν οι τοπικές κοινωνίες τους το ζητήσουν να προσφέρουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις λύσεων. 
Πέρα από τη συντήρηση του οδοστρώματος και τη σήμανση χαμηλής κυκλοφορίας,  υπερυψωμένες διαβάσεις- διασταυρώσεις και νησίδες, καθώς και ειδικές διαμορφώσεις, όταν εφαρμόζονται στα σημεία και με τον τρόπο που πρέπει, είναι ικανές να περιορίσουν την ταχύτητα μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος για οδηγούς και πεζούς. Επιπρόσθετα υπάρχουν και άλλες ωφέλειες από παρεμβάσεις αυτής της μορφής, όπως η μείωση του θορύβου ,  η αισθητική βελτίωση κ.τ.λ.
Κανείς δεν επιτρέπεται  να μένει απαθής απέναντι σε ένα φαινόμενο που αν το σκεφτούμε μας αφορά όλους. Το ελάχιστο που πρέπει να γίνει είναι ο εντοπισμός όλων των προβληματικών σημείων «black spots» και η συστηματική διάθεση ενός επαρκούς ποσοστού των  τεχνικών προγραμμάτων κάθε Δήμου για την υλοποίηση μικρών, φθηνών αλλά πολύτιμων έργων που στην κυριολεξία σώζουν ζωές.


Δεν υπάρχουν σχόλια: